• About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact
انرژی و نفت
No Result
View All Result
No Result
View All Result
انرژی و نفت
No Result
View All Result

دلیل ماندن کارت‌های سوخت در پست چیست؟

یاسمین نسبتی توسط یاسمین نسبتی
ژوئن 5, 2023
صفحه اصلی اخبار

دلیل ماندن کارت‌های سوخت در پست چیست؟

طی چند روز گذشته خبری مبنی بر باقی ماندن حجم زیادی از کارت‌های سوخت در شرکت ملی پست منتشر شد که معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست می گوید چند موضوع در این زمینه موثر بوده است و می توان به نشانی اشتباه و مسئله پرداخت اشاره کرد.

محمد احمدی- معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست- در گفت و گو با ایسنا، درباره علت باقی ماندن حجم زیادی از کارت‌های سوخت در شرکت پست، توضیح داد: ما در حوزه کارت سوخت چند موضوع داریم که اولین آن این است که از نظر فرآیندی یک الی دو ایراد وجود دارد؛ اول اینکه مشخصا بسیاری از آدرس هایی که باید بر روی کارت سوخت نوشته شود، دارای ایراد هستند و عملا امکان توزیع درست مرسولات برای ما فراهم نمی شود.

وی افزود: دوستان سامانه هوشمند کارت سوخت هم به این موضوع آگاه هستند که چند دلیل دارد؛ یکی از دلایل این است که مرسولات بر اساس ارتباطات وب سرویسی با پست دیتای آنها از بانک اطلاعاتی و کد استاندارد پست گرفته نمی شود، این موضوع اگر که در فرآیند سایر مرسولات انجام شود، بخش عمده ای از خطاهای اصلاح نشانی خود به خود حل میشود. بنابراین تعدادی از مرسولات به دلیل عدم ارتباط وب سرویسی دارای نشانی اشتباه هستند.  

احمدی گفت: این اتفاق به دلیل اینکه کارت سوخت به دلیل وجود برخی مشکلات، تولید متوازنی در طول سال ندارد، بنابراین درخواست و سفارشها الان گرفته میشود و بعد دو الی سه ماه متوقف می شود و سپس حجم زیادی از درخواستها را تولید می کنند. سال گذشته تقریبا از ماه شهریور به بعد تا نزدیک دی ماه، پست عدد پایینی کارت سوخت را تحویل گرفت. در بعضی ماه ها میزانش کم بوده اما به طور مثال در ماه های بهمن و اسفند این اعداد به ۷۰۰ هزار تا مرسوله هم می رسید؛ بنابراین این بحث، دو تا ایراد ایجاد می کند.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه سخنانش تشریح کرد: اولا چون تعدادی از نشانی ها ایراد دارند، یک دفعه حجم تعداد مرسولات دارای نشانی اشکال دار در سیستم ما افزایش پیدا می کند و نکته دوم هم این است که چون بین زمان درخواست و تولید و تحویل کارت‌ها به پست فاصله ایجاد می شود؛ در این بین تعدادی از صاحبان کارت‌ها نقل مکان می‌کنند، در نتیجه نشانی ها تغییر پیدا می کند.

او افزود: عمده دلیل افزایش حجم مرسولات در باجه های معطله همین دو نکته است. اما چیزی که بیشتر حائز اهمیت است این است که چند چالش دیگر هم اضافه شد که می توان به افزایش قیمت کارت سوخت اشاره کرد. مبلغی که بابت کارت سوخت دریافت می شد، ۱۰ هزار تومان بود که بر اساس مصوبه ای که اواخر سال گذشته اتفاق افتاد، ۱۰۰ هزار تومان شد، بنابراین یکی از مسائلی که ما با آن رو به رو شدیم، همین موضوع بود چراکه چالش مردم به عنوان مصرف کننده در مواجهه با همکاران ما بود.

وی تصریح کرد: ما به همین دلیل جلسات مستمری را با مجموعه پروژه کارت هوشمند سوخت و متولیان دیگر داشتیم که این موضوع سبب افزایش حجم مرسولات در باجه های معطله می شود و باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی پیش بینی شود که البته راه حل هایی پیش بینی شد که می توان به موضوع اصلاح فرآیند ثبت نشانی از مبدا اشاره کرد.

او ادامه داد: درواقع سامانه های ما ابتدا وقتی که خودروهای نو شماره درحال صادر شدن کارت سوختشان از مبدا هستند یا کسانی که به دنبال ثبت نام کارت سوخت المثنی هستند، قبل از اینکه نشانی براساس اظهارات فرد گرفته شود، باید از روی پایگاه اطلاع‌رسانی پست نشانی‌ها اصلاح شوند یا حتی در مواردی که خود اظهاری وجود دارد، از سرویس هویت سنجی مکانی شرکت ملی پست استفاده شود تا ما مطمئنا بدانیم که مصرف کنندگان در نشانی که اظهار می کنند حضور دارند.

احمدی با بیان اینکه درخواست دوم این بود که هویت سنجی مکانی و نشانی صحیح افراد انجام شود، ادامه داد: موضوع دیگر هم پرداخت است که فرآیند توزیع کارت سوخت را به یک چالش تبدیل کرده است یا حتی زمانی که به باجه های معطله مراجعه می کنند، به دلیل همین موضوع پرداخت زمان بیشتری طول می کشد بنابراین صف ایجاد می شود و درنهایت نارضایتی آن دامن پست را میگیرد.

او افزود: خواهشمان این است که این مبلغ به صورت پیش دریافت باشد که چالش مشابه کمتری برای ما داشته باشد همچنین درخواست کردیم با توجه به اینکه ما دسترسی به شماره صاحبان مرسولات نداریم لطفا به گیرندگان پیامی مبنی بر اینکه کارت سوخت در دفاتر مانده و جهت دریافت آن اقدام کنند، ارسال شود.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در پایان گفت: این اتفاق هم باید از سوی سامانه هوشمند کارت سوخت یا سایر دستگاه های متولی مدیریت شود.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402031409265/%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

Next Post

الزام ادارات به کاهش مصرف برق/ قطع برق در انتظار بخش اداری پرمصرف

Recommended.

پالایشگاه‌های فراسرزمینی تدبیر دولت سیزدهم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها

فوریه 3, 2024

کمبود آب را جدی بگیریم

فوریه 11, 2024

تاکید وزیر نیرو بر حمایت از بخش خصوصی در ساخت نیروگاه‌های برقی گازی

ژوئن 30, 2023

بررسی و رفع موانع تولید با انجام مانور ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت خام

جولای 7, 2022

ایران سومین تولیدکننده بزرگ اوپک شد

نوامبر 4, 2023

ایجاد یک میلیون ظرفیت تولید موتورهای فوق کم‌مصرف با ارائه تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی

می 8, 2024

در اینجا یک راه سریع برای حل مشکل مصرف برق وجود دارد

ژوئن 7, 2022

برنامه‌ریزی برای تأمین برق سال آینده با توجه به شرایط کم‌بارشی

ژانویه 9, 2024

پیش‌بینی موسسه فیچ از نفت ۷۰ دلاری

دسامبر 19, 2024

رویکرد وزارت نفت دولت سیزدهم، بهینه‌سازی مصرف گاز است

اکتبر 1, 2023

پنج کمیته عبور از پیک بار ۱۴۰۳ را برنامه ریزی و راهبری می‌کنند

نوامبر 2, 2023

نیروگاه‌های سیکل ترکیبی امکان فنی برای مازوت سوزی ندارند

ژانویه 17, 2023

برق ۱۵ اداره و بانک پرمصرف در خوزستان قطع شد

جولای 2, 2023

شبکه برق کشور در پایداری کامل است

فوریه 2, 2024

مصرف آب سرویس‌ها – {چگونه|روش‌های آسان | راه برای|نکاتی در مورد نحوه انجام آن {درست|مناسب}

ژوئن 7, 2022

وزیر نیرو: ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی ۴ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

دسامبر 20, 2024

«نه» پاستور به نفت!/ بررسی استدلال کارشناسی درباره لایحه بودجه

دسامبر 14, 2023

جزییات جهاد آبرسانی به ۶۶۹ روستای کرمان

دسامبر 2, 2022

انتقال کامل حساب‌های ریالی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به حساب واحد خزانه

ژانویه 22, 2024

کشاورزان در صورت رعایت مصرف پاداش ۴برابری می‌گیرند

آوریل 29, 2024

تفاهم‌نامه وزارت نفت و وزارت کشور برای تولید سوخت حاصل از مواد زائد

جولای 18, 2023

توافق ترکیه و سومالی برای اکتشاف نفت و گاز

مارس 8, 2024

افزایش ۱۱ درصدی ذخیره گاز در شوریجه و آمادگی برای پایداری تولید در زمستان

اکتبر 21, 2023

ضرر رقبا از بازگشت نفت لیبی به بازار اروپا

اکتبر 17, 2024

آب را گِل نکنیم؛ ضرورت تعیین تکلیف ۲۸ میلیارد متر مکعب پساب کشاورزی

مارس 22, 2023

شرکت ملی نفت ایران آماده بازگردانی تولید به حداکثر رقم ممکن است

جولای 8, 2022

رییس جمهور: مساله دریاچه ارومیه دغدغه اصلی دولت است

فوریه 24, 2023

آغاز اکتشاف نفت و گاز ترکیه در سواحل سومالی

اکتبر 26, 2024

دوحه، میزبان دهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و قطر

دسامبر 11, 2024

انتقال سالانه ۵۰ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در بزرگ‌ترین ترمینال نفتی کشور

آوریل 30, 2023

Trending.

No Content Available

بهترین مطالب

[xero_seo]
energy-oil.ir

اخبار انرژی
اخبار نفت
اخبار گاز
اخبار گازوئیل

Follow Us

دسته‌ها

  • اخبار

Recent News

تجهیز زنجیره تولید تا توزیع فرآورده به سیستم‌های میترینگ در سه سال آینده

فوریه 25, 2025

هشدار نسبت به احتمال یخ‌زدگی کنتورهای آب

فوریه 25, 2025
  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله نفت و انرژی محفوظ است.

No Result
View All Result
  • Home

کلیه حقوق برای مجله نفت و انرژی محفوظ است.