همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست
Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده (Database) خود به دنبال نتایج مرتبط میگردد. این نتایج معمولا وب سایتهایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند. موتورهای جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتمهایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست میکنند. در حال حاضر، تعداد زیادی از این موتورهای جستجو موجود هستند که شناخته شدهترین آنها گوگل است. در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونههایی از محبوبترین موتورهای جستجو هستند.
- به واسطه همین شناخت افراد زیادی نام شما را در گوگل جستجو میکنند یا سایت های معتبر خبری در مورد شما مینویسند.
- Server-Side Rendering یا تفسیر سمت سرور، به تبدیل فایلهای HTML به اطلاعات قابل استفاده در مرورگرها، در سرور اطلاق میشود.
- موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت از معروفترین موتورهای جستجو هستند.
- سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده میشود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس میتوانید از افزونههای سئو وردپرس استفاده کنید.
بک لینک ها از همان ابتدای پیدایش موتورهای جستجو فاکتوری بسیار تاثیرگذار بر روی الگوریتم های موتورهای جستجو بوده اند. یکی از رایجترین «اشتباههایی» که میبینم این است که افراد تیترهای صفحات خود را قابل کلیک کردن نمیکنند، به خصوص وقتی صحبت از وبلاگها به میان می آید. کلید داشتن یک وب سایت با لینک های داخلی خوب، داشتن عناصر با ساختار مناسب برای جا به جایی بین صفحات است.
استراتژی سئو، برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی!
به سبک نوشتاری برای دیده شدن در Featured snippet «سبک نوشتاری هرمی معکوس» می گویند. می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید و سعی کنید بهترین نسبت بین کیفیت و اندازه فایل را پیدا کنید یا کل فرآیند را با یک افزونه فشرده سازی، خودکار کنید (مانند Robin image optimizer pro در وردپرس). اگر پهنای ناحیه محتوایی وبلاگ شما 800 پیکسل است، استفاده از تصاویری با عرض 2500 پیکسل توجیهی ندارد. هاب محتوا مجموعه ای از صفحات است که همگی به موضوع خاصی مرتبط هستند. بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیرید و بین میزان تلاش و مزایای بالقوه انتخاب های خود، تعادل ایجاد کنید. در پاراگراف های بعدی نگاه دقیق تری به الگوریتم جستجوی گوگل می اندازیم.
لینک سازی (link building) در سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
2017- گوگل، وبسایت هایی را که با تبلیغات تمام صفحه و پاپ آپ مزاحمت زیادی برای کاربران ایجاد می کردند را پنالتی کرد. 2011- گوگل، مایکروسافت و یاهو وبسایت Schema.org را برای ساختار دهی به نمایش محتوای وب تاسیس کردند. در همین سال بود که گوگل، الگوریتم پاندا را برای جلوگیری از درج محتوای ضعیف، کپی و فاقد ارزش معرفی کرد.
رصد کردن و آنالیز دائمی رقبای داخلی و الگو گرفتن از رقبای خارجی، میتواند یک راهکار اصیل باشد. به این ترتیب دیگر از راهکارهای تکراری استفاده نخواهید کرد و به دنبال ایدههای جدید و نو خواهید بود. این موضوع خود دلیلی است که شما را به برندی منحصربهفرد تبدیل سازد و سایت شما را از دیگر سایتهای موجود تفکیک کند. هر سایتی که بهتر از HTTPS استفاده میکرد امتیاز بیشتری را کسب مینمود. با ورود به قرن 21، سرعت رشد دنیای اینترنت و فضای مجازی، شکل دیگری به خود گرفت. هرروز موتورهای جستوجو با نامهای مختلف وارد میشوند که بیشتر آنها از گوگل شکست میخورند.
گوگل از رباتها برای جستجو در بستر وب و پیداکردن صفحات جدید استفاده میکند. برای اینکه گوگل بتواند یک صفحه را پیدا کند، صفحه دیگر میبایست دارای لینکهایی باشد، که به صفحه جدید اشاره کرده باشند. به طور کلی هرچه به یک صفحه، پیوندهای بیشتر داده شده باشد، گوگل زودتر آنها را پیدا میکند و یا بروزرسانیها را مورد بررسی قرار میدهد.
همانطور که پیش از این گفتیم، یکی از راهکارهای مناسب برای به نتیجه رسیدن سئو محتوا، استفاده از تصاویر است. البته باید به یاد داشته باشید برای اینکه یک تصویر مخاطب بیشتری را داشته باشد و بیشتر دیده شود، استفاده از خاصیت آلت میتواند به آن کمک کند. با استفاده از این خاصیت، محتوای تصویر در قابل یک جمله بیان میشود. در واقع به این ترتیب، تصویر قابلیت خواندن پیدا میکند و برای افراد نابینا نیز قابل فهم خواهد شد. از دیگر نکات مهم در حین نوشتن محتوای متنی، استفاده از جملات و پاراگرافهای کوتاه است.