• About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact
انرژی و نفت
No Result
View All Result
No Result
View All Result
انرژی و نفت
No Result
View All Result

بحران کشتیرانی در دریای سرخ به کام دزدان دریایی شد

زهرا وثوقی توسط زهرا وثوقی
فوریه 26, 2024
صفحه اصلی اخبار

بحران کشتیرانی در دریای سرخ به کام دزدان دریایی شد

تغییر مسیر کشتی‌ها در واکنش به بحران کشتیرانی در دریای سرخ، به موج جدید حملات دزدان دریایی در مسیر جدید منتهی شده است.

به گزارش ایسنا، نیروهای یمن از نوامبر گذشته، در حمایت از مردم فلسطین در جنگ غزه، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و همچنین آمریکا و انگلیس را هدف حمله قرار داده است. در نتیجه، ده‌ها شرکت کشتیرانی برای اجتناب از وقایع امنیتی دریای سرخ، یک مسیر ۴۰۰۰ مایلی دور آفریقا را دور می‌زنند که هزینه‌ها و مدت سفر آنها را به میزان قابل توجهی، افزایش داده است.

اما حملات جدید از کانون‌های فعالیت دزدان دریایی، باعث شده است شرکت‌های کشتیرانی نسبت به مسیر جدید، نگران باشند. آرسنیو دومینگز، دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی، در پی دزدیده شدن کشتی‌ها در خلیج گینه و سواحلی سومالی، به شرکت‌های کشتیرانی هشدار داد مراقب دزدی دریایی باشند. وی از این شرکت‌ها خواست به سطوح امنیتی سختگیرانه بحران دزدی دریایی قبلی برگردند.

یک کشتی که در دسامبر دزدیده شد، در سواحل سومالی مانده است و دزدان دریایی ماه بعد، برای مدت کوتاهی، یک کشتی فله‌بر را تصرف کردند اما این کشتی توسط نیروی دریایی هند آزاد شد.

ماه گذشته، خدمه یک نفتکش در گینه استوایی، به اسارت دزدان دریایی درآمدند. در ۱۹ فوریه، خدمه یک کشتی فله‌بر در آب‌های سومالی پس از یک حمله موشکی، ناچار به ترک کشتی شدند. مالک این کشتی که در بیروت مستقر است، اعلام کرد این کشتی در خطر غرق شدن است. با این حال، این شرکت کشتیرانی سرگرم همکاری با یک شرکت نجات برای بکسل کردن کشتی خود به جیبوتی است.

خلیج گینه و خلیج عدن سومالی، زمانی به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مناطق دزدی دریایی برای شرکت‌های نفتی و دریانوردان دیگر شناخته می‌شدند و موج دزدی دریایی در این مناطق، در سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسید. آنچه این مناطق را به شدت خطرناک می‌کرد، کمبود تجهیزات و نیروی انسانی کافی و این واقعیت بود که حملات عمدتا در خارج از خطوط ساحلی که در قلمرو قضایی کشورها نبود، انجام می‌شد.

بعلاوه، خلیج گینه، سرشار از نفت و گاز و همچنین افراد مسلح آموزش دیده است که مهارت‌های خود را در مبارزه با جنبش جدایی طلبانه دلتا، تقویت کرده‌اند. در گذشته، دزدان دریایی فعال در خلیج گینه به جای ربودن کشتی‌ها، سرمایه‌های انسانی را هدف قرار داده اند.

خلیج مکزیک هم به دلیل منابع فراوان نفت و گاز، یک کانون دیگر دزدی دریایی باقی مانده است. اما دزدان دریایی این منطقه، عمدتا با گروه‌های تبهکار محلی ارتباط دارند و به جای هدف گرفتن نفتکش‌ها و کشتی‌های بزرگتر، ترجیح می‌دهند مواد و تجهیزات ارزشمند را به سرقت ببرند.

البته، تهدید آفریقایی با بکار گرفتن اقدامات امنیتی در داخل کشتی‌ها که شامل سفر با نگهبانان مسلح است، تا حد زیادی رفع شده است. بعضی از کشورهای ساحلی هم اقدامات جدی علیه دزدی دریایی به کار بسته‌اند.

اما بعید است افزایش دزدی دریایی در آب‌های آفریقایی، باعث شود شرکت‌های کشتیرانی به این زودی به دریای سرخ برگردند زیرا در آنجا با ریسک امنیتی بزرگتری روبرو هستند. شرکت‌های بیمه از کشتی‌های مرتبط با شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی که می‌خواهند از دریای سرخ عبور کنند به دلیل تهدید مستمر حملات، حداکثر ۵۰ درصد نرخ اضافی مربوط به ریسک جنگ دریافت می‌کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نرخ اضافی ریسک جنگ برای سفرهای دریای سرخ، اکنون معادل یک درصد ارزش کشتی است که بالاتر از حدود ۰.۷ درصد قبلی است. این هزینه‌های اضافی به صدها هزار دلار هزینه بیشتر برای یک سفر ۷ روزه تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402120703945/%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

زهرا وثوقی

زهرا وثوقی

Next Post

تعرفه شارژ خودروهای برقی برای هر کیلووات ۵۴۷ تومان است

Recommended.

ایران و روسیه ۴ سند همکاری امضا کردند

نوامبر 1, 2022

صعود قیمت نفت در پی تحولات سوریه

دسامبر 9, 2024

افزایش ۵۱ درصدی ظرفیت پالایشگاه بندرعباس/ لزوم تغییر رویکرد از مدیریت مصرف به سمت مدیریت تولید

ژانویه 31, 2023

کنترل جدی برداشت آب از چاه‌های کشاورزی از مهرماه

سپتامبر 17, 2023

روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد

مارس 19, 2024

Where گاز 6 ماه دیگر خواهد بود؟

ژوئن 7, 2022

۲۲۱۰ پروژه مسوولیت اجتماعی توسط وزارت نفت تکمیل شد

دسامبر 9, 2023

قیمت نفت یک دلار بالا رفت

اکتبر 27, 2023

هند و عربستان پیمان همکاری انرژی امضا می‌کنند

سپتامبر 10, 2023

درک مصرف برق

ژوئن 7, 2022

رازهایی که پیش از غرق شدن آشکار شد

ژوئن 11, 2023

افزایش روند تبخیر آب در حوضه‌های آبریز

آوریل 28, 2023

زیرساخت‌های لازم سوخت جایگزین در صنایع قم ایجاد شود

نوامبر 30, 2024

یک هزار و ۲۶۰ روستای خوزستان در دولت سیزدهم آبرسانی شد

ژوئن 8, 2022

معاون وزیر نفت: ۸۰ درصد تجهیزات نفتی تولید داخل است

مارس 6, 2024

افزایش بیش از ۳ هزار مگاواتی مصرف برق

می 12, 2024

هیچ‌یک از نیروگاه‌های استان تهران مازوت مصرف نمی‌کنند

دسامبر 10, 2023

دستور ونزوئلا برای استخراج نفت و گاز در خاک همسایه!

دسامبر 6, 2023

آمادگی ایران برای میزبانی از گردهمایی وزرای انرژی کشورهای «دی هشت»

مارس 1, 2023

وزرا در حاشیه حیاط دولت به خبرنگاران چه گفتند؟

دسامبر 20, 2023

طرح آبرسانی غدیر از هزینه‌تراشی دولت قبل تا اجرای ارزان در دولت سیزدهم

سپتامبر 11, 2022

انتفاع سهامداران پتروشیمی از تصمیمات جدید دولت سیزدهم

سپتامبر 5, 2023

مشکل سامانه پرداخت جایگاه‌های سوخت حل شد

نوامبر 9, 2024

احداث ۱۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع

مارس 10, 2024

طرح‌های دولت سیزدهم برای تامین آب شرب پایدار، خدمت ماندگار رئیس جمهور شهید

می 26, 2024

چراغ‌های پرمصرف معابر شهری ۶ استان تعویض می‌شوند

آوریل 17, 2024

وزیر نفت: حضور پرشور مردم در جشن انقلاب نشان اقتدار نظام است

فوریه 11, 2024

تمایل سازمان ملل برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران

ژانویه 2, 2025

مدیریت مصرف برق در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفت

ژانویه 11, 2023

۴۳ درصد مخازن سدهای کشور پر هستند

اکتبر 1, 2023

Trending.

No Content Available

بهترین مطالب

[xero_seo]
energy-oil.ir

اخبار انرژی
اخبار نفت
اخبار گاز
اخبار گازوئیل

Follow Us

دسته‌ها

  • اخبار

Recent News

تجهیز زنجیره تولید تا توزیع فرآورده به سیستم‌های میترینگ در سه سال آینده

فوریه 25, 2025

هشدار نسبت به احتمال یخ‌زدگی کنتورهای آب

فوریه 25, 2025
  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله نفت و انرژی محفوظ است.

No Result
View All Result
  • Home

کلیه حقوق برای مجله نفت و انرژی محفوظ است.