طراحی فضاهای اداری | memarinavaz
دربرخی از فضاهای دارای، دیوارهای عایق صدا در بخش هایی واقع شده است که بایستی ساکت و کاملا خصوصی باشند و سایر فضاها دیوارهای شیشه ای دارند تا ارتباط بصری واضح به سوی فضاهای پیرامونی برنامه فیزیکی دفتر معماری باشد. هزینه ساخت یک مجموعه اداری مهم ترین شاخصه طراحی در ایران می باشد. مهم ترین دغدغه کارفرما در ایران مدیریت هزینه های ساخت و ساز است.
- حتی تعبیه آسانسور برای ساختمان های بلند می تواند دستخوش تغییراتی از جانب شهرداری، نظام مهندسی و یا حتی کارفرما باشد.
- فضای مورد نیاز برای کارمندان در حالت نشسته یا ایستاده ، مبنایی برای محاسبه ی حداقل فاتصله بین میزها و میز تحریرها است (حداقل فاصله مطلوب ۱۰ متر) صندلیها باید قابل تنظیم چرخدار و مبله و مجهز به پشتی تکیه دادن باشند.
- استانداردهای فضایی با تغییر در ابعاد محیط موجب ایجاد مزایایی همچون موارد زیر می شوند.
- اولین نکته در این مورد این است که نسبت نور طبیعی و مصنوعی در فضا را رعایت کنید.
- در قسمت راه پله ها پنجره های مناسب تعبیه شود زیرا وجود این پنجره ها نمای ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد.
- بهتصویرکشیدن برند و هدف شرکت یکی از مهمترین اصول دکوراسیون دفتر مدیریت است.
طراحی واحدهای اداری امروزه متاثر از تغییر سبک کاری برخی از ادارات، افزایش قیمت ملک، رکورد اقتصادی و به واسه کمبود فضاهای کافی بابت تمامی پرسنل برخی از شرکت ها به استخدام نیرو دورکار و پاره وقت پرداخته اند. طراحی فضای های اداری شامل ادارات دولتی – ادرات خصوصی – فضاهای اداری کارخانه ها – فضاهای اداری مراکز درمانی و شرکت های خصوصی می باشد. البته علاوه بر زیبای استفاده از نور استاندارد در عملکرد پرسنل برای انجام کار نیز موثر است. نورپردازی حرفه ای برای سالن ساختمان اداری در ارومیه یا دفتر کار و اتاق جلسات کلاس دفتر کار یا ساختمان اداری شما را چند لول بالاتر خواهد برد. عمران مدرن به دنبال ایجاد فضایی نوین و هوشمند در ارتباطات ساختمانی است.
اجرای پروژه بهشتآباد غیرقانونی است
در ادامه تو ضیحات در مورد فضاهای اداری و ضوابط طراحی اداری توضیحاتی ارایه میگردد. در این مرحله اطلاعاتی که در فاز صفر به دست آمده را روی نقشه پیاده می کنیم. در این نقشه ها روابط بین فضاها و استقرار آن ها کاملا مشخص است و می توان به کارفرما ارائه داد. با توجه به این نقشه ها می توان هزینه ی کلی پروژه را برآورد کرد. ساختمان های اداری مکان هایی برای کسب و کار می باشند.به همین دلیل باید نمای آن ها به گونه ای طراحی شود که نشان دهنده ی ارزش و شان آن باشد.
طراحی نما، طراحی پلان، طراحی داخلی, پیمانکاری
در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید. البته در سایت ما پلان دانشکده معماری و نمونه موردی دانشکده معماری نیز وجود دارد. با 30 سال قدمت آموزشی ، افتخار این را داریم که آموزش های ویژه دکوراسیون ذاخلی ویژه بازار کار را بنا نهادیم . موفقیت هزاران هنرجوی متخصص تربیت شده توسط ما خود گواه و گویای این واقعیت است . اما آخرین مشکلی که دیدم، باعث شد دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشم؛ از دوستم خواستم مرا به سرویش بهداشتی دفتر راهنمایی کند. باید به خاطر شیوع کرونا دستم را می شستم و دستکش نویی دست می کردم.
نحوه اعمال استانداردهای فضایی در طراحی دفتر کار
مشخصاً محل قرارگیری میزهای اداری در طراحی پلان باز با طراحی سلولی و یا پلان بسته کاملاً متفاوت است. حتما دفتر را در جایی از ساختمان قرار دهید که دفتر کار از نور طبیعی بیرون بهرهمند شود. نور مصنوعی لامپ به شدت موجب افزایش خستگی و کاهش بازده مفید افراد در ساعات کاری خواهد شد که در این رابطه توضیح بیشتری خواهیم داد. جای گیری تجهیزات سرمایش و گرمایش می تواند در فضایی اختصاصی (مانند موتورخانه) قرار بگیرد یا اینکه فضای از مشاع ساختمان (مانند پشت بام) برای قرار گرفتن وسایل تاسیساتی استفاده شود. حتی تعبیه آسانسور برای ساختمان های بلند می تواند دستخوش تغییراتی از جانب شهرداری، نظام مهندسی و یا حتی کارفرما باشد. در بعضی ساختمان ها کارفرما به تعداد بیشتری آسانسور نیاز دارد تا جابجایی بار یا انسان را تسهیل کند.